Ik heb glasschade, wat met ik doen?
Algemeen
Geef deze melding door via het reparatieformulier. U kunt ons ook bellen op 077 - 476 77 77, kies optie 9.
Aan onze huurders bieden wij een collectieve glasverzekering aan. Als lid van het Glasfonds kunt u glasschade bij ons melden. Valt de schade onder de dekking? Dan herstellen wij de schade. In het Reglement Glasfonds leest u de voorwaarden.
Bent u geen lid van het Glasfonds? Dan herstellen wij alleen glasschade als er een technische oorzaak is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan lekkend isolatieglas.
Wanneer u in een huurwoning woont die onderdeel uitmaakt van een Vereniging van Eigenaren, hoeft u geen lid te worden. In dit soort woningen is de Vereniging van Eigenaren verantwoordelijk voor de afhandeling van glasschade. Lees meer hierover in de folder Vereniging van Eigenaren.
Het Glasfonds kost €1,25 per maand. Dit bedrag rekenen we maandelijks bij uw huur. Vul het formulier Glasfonds in of stuur het ingevulde formulier per e-mail of per post ingevuld en ondertekend naar ons op.
Geef deze melding door via het reparatieformulier. U kunt ons ook bellen op 077 - 476 77 77, kies optie 9.
U kunt contact met ons opnemen via 077 - 476 77 77 keuze nummer 9. De reparatielijn helpt u graag verder bij het melden van uw schade.
U bent verzekerd voor breuk van binnen- en buitenbeglazing die hoort bij de huurwoning. Bent u lid van het Glasfonds? Dan vervangen wij dit kosteloos. Schakel geen andere partij in. Dit vergoeden wij niet.
U bent niet verplicht een glasverzekering af te sluiten bij Nester.
U betaalt zelf voor het herstellen van het glas.
U betaalt €1,00 per maand voor het Glasfonds. Dit rekenen we maandelijks bij uw huur.
Afmelden bij het Glasfonds is niet mogelijk. Dit is een verplichte deelname en eindigt uitsluitend gelijktijdig met de beëindiging van de huurovereenkomst. Dit is een beleidsbesluit van Nester. Zie hiervoor het “reglement glasfonds” op onze website.