Betalingsregeling

Het kan een keer voorkomen dat u de huur niet op tijd kunt betalen. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op. Wij willen u graag helpen de huurachterstand in te halen of om een betalingsregeling met u te treffen.

Veel gevraagd over Betalingsregeling

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via 077 - 476 77 77. Of stuur een e-mail naar wonen@nester.nl. We kijken graag samen met u naar een oplossing. Hoe eerder u aan de bel trekt, hoe beter wij u kunnen helpen. 

Als u wacht met contact opnemen, dan lopen uw schulden op. Bijvoorbeeld door incassokosten of kosten voor een deurwaarder.

Op welke manier kan ik mijn betalingsregeling betalen?

Algemeen

U kunt per automatische incasso betalen of zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL17 RABO 0143603981 ten name van Stichting Nester onder vermelding van adres of vhe-nummer.

Uit hoeveel termijnen mag een betalingsregeling bestaan?

Algemeen

Een betalingsregeling mag uit 6 termijnen bestaan.

Ik heb een betalingsregeling met jullie afgesproken maar ik kan deze niet nakomen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Graag gaan wij hierover met u in gesprek. Neem contact met ons op via 077 - 476 77 77 of wonen@nester.nl. Dan bespreken we met u hoe u het bedrag kunt betalen.

Hoe vaak mag ik een betalingsregeling aanvragen?

Algemeen

Dit mag één keer per jaar.

Ik heb een huurachterstand en ben door Nester aangemeld bij de gemeente voor vroeg signalering. Waarom is dit?

Algemeen

Als je een huurachterstand hebt, dan meldt Nester je aan bij de gemeente voor vroeg-signalering. Met deze stap willen wij onze huurders een helpende hand bieden om meer huurachterstand te voorkomen en op tijd hulp te kunnen bieden.

De gemeente neemt naar aanleiding van deze melding contact met je op en doet vrijblijvend een hulpaanbod.