Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de oplevering van mijn nieuwe woning. Waar kan ik terecht?
Algemeen
Geef dit door aan de woonmakelaar waar u eerder contact mee heeft gehad.
Een nieuwe woning! Voordat je kunt genieten van je eigen huis, moeten er nog zaken geregeld worden. Wij plannen een afspraak voor het ondertekenen van het huurcontract en het opleveren van je nieuwe woning.
Hiernaast vind je een aantal informatiefolders die betrekking hebben op je nieuwe huis en tuin!
Geef dit door aan de woonmakelaar waar u eerder contact mee heeft gehad.
De woonmakelaar zal u informeren over de exacte datum van sleuteloverdracht.
U bent zelf verantwoordelijk voor het aanmelden van uw gas, elektra en waterlevering. Ook moet u zelf de standen van deze drie meters doorgeven. U kunt zelf de leveranciers kiezen. In enkele gevallen doet Nester dit voor u. Twijfelt u, neem dan contact op met een van onze medewerkers via 077 - 476 77 77 of wonen@nester.nl.
U kunt de nota op ons kantoor per pin betalen van maandag tot donderdag van 8.30 - 16.30 uur en op vrijdag van 8.30 - 12.30 uur of per overboeking op rekeningnummer NL17 RABO 0143 6039 81 op naam van Stichting Nester onder vermelding van het VHE- of contractnummer zoals vermeld staat in de nota. Heeft u het bedrag overgeboekt? Neem dan een bewijs van uw betaling mee. Dit kan een print of schermafbeelding zijn. Alleen dan kunnen wij u de sleutels van uw nieuwe woning overhandigen.
Ja, u kunt uw eigen energieleverancier kiezen.
Dit is afhankelijk van de woning. U krijgt bij elke woning meerdere sleutels.
Uw 1e huur dient betaald te zijn voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd. Daarna betaalt u uw huur vóór ingang van de lopende maand.
U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de betreffende woonmakelaar.
U vermeldt het VHE- of contractnummer zoals dit in de nota omschreven staat. Heeft u het bedrag overgeboekt? Neem dan een bewijs van uw betaling mee. Dit kan een print of schermafbeelding zijn. Alleen dan kunnen wij u de sleutels van uw nieuwe woning overhandigen.
Dat kan niet. De eerste verhuurnota moet betaald zijn voor de sleuteluitgifte.
De sleuteluitgifte duurt ongeveer een uur.
Dat kan als u de huurovereenkomst vooraf ondertekend heeft. De persoon die de sleutels ontvangt, moet wel door u gemachtigd zijn. Wilt u iemand machtigen? Ga naar het aanvraagformulier Contactpersoon machtigen.
In elk geval uw legitimatiebewijs. Neem ook een bewijs mee om te laten zien dat de eerste huurnota betaald is. Dit kan via internetbankieren doen of door een afdruk van de betaling mee te nemen. Andere benodigde documenten zoals de huurovereenkomst hoeft u niet te printen. De woonmakelaar neemt deze mee naar de afspraak in de woning.
Beide personen tekenen de huurovereenkomst. Is dit al gebeurd voor sleuteluitgifte? Dan kunnen we de sleutels aan één van de personen geven.
Tijdens de sleuteluitgifte loopt onze woonmakelaar samen met u door de woning. De woonmakelaar noteert bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maakt de woonmakelaar afspraken met u over mogelijk nog uit te voeren werkzaamheden. Daarna tekent u de huurovereenkomst en krijgt u de sleutels van de woning. Vergeet niet dat de 1e huur (incl. €34,- administratie kosten) op onze rekening moet staan vóór de sleuteloverdracht.
Nester digitaliseert, mocht u toch een fysiek verhuurdossier willen ontvangen, kan dit en wordt er € 4,50 bij de eerste verhuurnota in rekening gebracht.
Gaat u wonen in een appartementencomplex, dan zijn de kosten voor een eigen naamplaatje €7,50.
Nester is aan het digitaliseren en daarom tekenen wij uw documenten digitaal en verwijzen we u naar onze website voor meer informatie bij de pagina 'starten met huren'. Wenst u toch een papieren verhuurdossier te ontvangen tijdens de contractondertekening? Geef dit aan bij de Woonmakelaar zodra de afspraak voor de contractondertekening is gepland. Wij brengen hiervoor € 4,50 in rekening bij de beginnota. Het verhuurdossier bestaat uit uw verhuurdocumenten zoals de huurovereenkomst, algemene voorwaarden, beginnota en informatiefolders.
Je kunt het adres doorstrepen en op de enveloppe RETOUR AFZENDER zetten. Doe de envenlop dan op de post. Een postzegel is niet nodig
De woonmakelaar plant een afspraak met je in. Tijdens deze afspraak - in de woning - wordt het verhuurdossier compleet gemaakt en onderteken je alle documenten. Standaard wordt er een digitaal verhuurdossier opgemaakt. Wil je deze op papier ontvangen, dan wordt hier een vergoeding voor gevraagd van €4,50
Dit kan samen met een woonmakelaar bekeken worden bij de vooropname. Dan wordt - eventueel in overleg met de betreffende gemeente - bekeken wat er met de aanpassing zal gebeuren.