Schade melden

Nester verzekert haar woningen tegen schade door brand en storm. Alleen de woning zelf is verzekerd tegen deze schade. Dit is de opstalverzekering. Uw eigen spullen (de inboedel) zijn hierbij niet meeverzekerd.

Verzeker zelf uw inboedel en huurdersbelang

U bent zelf verantwoordelijk voor schade aan uw eigen spullen. Verzeker zowel inboedel (meubels, vloerbedekking, inrichting etc.) als huurdersbelang. Door huurdersbelang mee te verzekeren, verzekert u ook de eventuele aanpassingen die u in uw woning aangebracht heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan een eigen vloer of schutting. Schade aan uw inboedel of eigen aanpassingen meldt u bij uw inboedelverzekeraar.

Schade door Nester

Heeft u geen inboedelverzekering of weigert de inboedelverzekeraar de schade te vergoeden, dan kunt u de schade in uitzonderlijke gevallen verhalen op Nester. Van Nester kunt u uitsluitend schadevergoeding ontvangen wanneer Nester aansprakelijk is. Hiervoor kunt u een schadeformulier invullen. Wij nemen uw formulier in behandeling en beoordelen uw schadeclaim op basis van de gevraagde informatie. Als u schadevergoeding zou ontvangen van Nester, dan is dit op basis van dagwaarde. Veel inboedelverzekeraars kennen schadevergoedingen toe op basis van nieuwwaarde. 

Veel gevraagd over Schade melden

Bij het uitvoeren van onderhoud hebben jullie schade aan mijn woning of spullen veroorzaakt. Hoe kan ik deze schade verhalen?

Algemeen

Heeft u geen inboedelverzekering of weigert de inboedelverzekeraar de schade te vergoeden, dan kunt u de schade in veel gevallen verhalen op Nester. Ga naar het formulier schade melden. Wij nemen uw formulier in behandeling en beoordelen uw schadeclaim op basis van de gevraagde informatie. Let wel: mocht Nester aansprakelijk zijn voor de schade volgt er een uitkering op basis van dagwaarde. daarom moet bij indienen claim de gevraagde informatie / rekeningen bijgevoegd. worden. Een offerte is niet goed, want hieruit is niet de dagwaarde af te leiden.
Dient u de gevraagde gegevens niet volledig in, dan nemen we de schade niet in behandeling.

Ik heb schade aan mijn woning door iemand anders. Wat nu?

Algemeen

U bent zelf aansprakelijk voor het herstel en de eventuele kosten van deze schade. Nester moet zorgen dat bij bv glasbreuk er een veilige situatie is en noodvoorziening aanbrengen zodat woning dicht en af te sluiten is. Deze kosten komen echter ook voor uw rekening. U kunt de kosten verhalen op veroorzaker.

Ik heb brandschade aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bluste u de brand zelf en is de schade klein? Dan kunt u contact met ons opnemen via 077 - 476 77 77 voor herstel van de schade in de woning. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw eigen inboedelverzekering. Nester vergoedt de huur over de periode dat de woning niet bewoonbaar was.

Ik heb inbraakschade aan mijn woning

Algemeen

U moet de inbraak melden bij de politie en bij ons het politierapport aanleveren. Hierna wordt de schade door Nester hersteld en betaald. Zonder politierapport zijn de herstelkosten voor uw eigen rekening.

Ik heb per ongeluk schade aan mijn woning veroorzaakt. Wat nu?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor schade aan uw eigen spullen. U verzekert hiervoor zowel inboedel (meubels, vloerbedekking inrichting etc.) als huurdersbelang. Door huurdersbelang mee te verzekeren, verzekert u ook de eventuele aanpassingen die u in uw woning aangebracht heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan een eigen vloer of schutting. Hierbij kan de verzekeraar u vragen de waarde van de aanpassingen op te geven. Als u schade heeft veroorzaakt aan de opstal van Nester door oneigenlijk gebruikt zijn de kosten voor uw eigen rekening. Denk bijvoorbeeld aan een brandvlek op het aanrechtblad veroorzaakt door een hete pan.

Ik huur een woning van jullie. Moet ik een opstalverzekering afsluiten?

Algemeen

De opstalverzekering is door ons geregeld. U hoeft geen opstalverzekering af te sluiten.

Ben ik verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten als ik een woning van jullie huur?

Algemeen

U bent niet verplicht een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. We zorgen wel voor een opstalverzekering voor alle woningen. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid. Echter, heeft u geen verzekering afgesloten dan kunt u de schade niet vanzelfsprekend claimen bij Nester. Het is de keuze van de bewoner om geen verzekering af te sluiten en dus ook om bij schade de kosten te dragen.

Ik heb schade aan mijn spullen, wat nu?

Algemeen

Dat is heel vervelend. U kunt deze schade melden bij uw inboedelverzekering. Nester is niet aansprakelijk voor vochtschade aan uw eigendommen die in de ruimte staan opgeslagen. 

Enkele tips:

- Bewaar geen waardevolle spullen, zoals elektrische apparaten, in de kelder
- Zet geen spullen op de grond. Gebruik bijvoorbeeld vlonders.
- Veeg eventueel het achterpad bij uw woning regelmatig schoon. Dit verkleint de kans dat putten verstopt raken en er water in de kelders stroomt.

Meer informatie over vocht in uw huis of kelder kunt u bekijken in dit filmpje van de GGD.

Wat is een inboedelverzekering?

Algemeen

Een inboedelverzekering dekt de schade aan uw eigen spullen. Deze verzekering moet u zelf afsluiten.

Ben ik verplicht een inboedelverzekering af te sluiten?

Algemeen

Nee, u bent niet verplicht een inboedelverzekering af te sluiten.

Kan ik een inboedelverzekering afsluiten bij jullie?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk.

Mijn spullen zijn gestolen/beschadigd uit mijn woning/garage, kan ik dit opgeven via de verzekering van Nester?

Algemeen

Zijn uw spullen uit uw woning/garage gestolen of beschadigd? Dan moet u dit afhandelen met uw eigen inboedelverzekering en vergeet niet aangifte te doen bij de politie.

Ik wil schade melden bij mijn verzekering, maar mijn verzekering heeft een afwijzing nodig van Nester. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u schade die u bij uw eigen verzekeringsmaatschappij gaat melden, dan vragen zij vaak een bewijs dat uw verhuurder deze schade niet oppakt. U kunt deze afwijzingsbrief bij Nester opvragen door een mail te sturen naar bedrijfsbureau@nester.nl. Deze brief krijgt u dan via de post toegestuurd.

Er is schade aan het complex door bijvoorbeeld inbraak, een ongeval of vandalisme. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Neem contact op met onze reparatieservice. Meer informatie lees je hier: https://www.nester.nl/reparatie/ Zij sturen een aannemer om de schade op te nemen en maatregelen te nemen. Wanneer het nodig is, doet Nester aangifte bij de politie. Het kan zijn dat wij contact met je opnemen voor meer informatie.