Inboedel verzekering: goed idee!

In en rond uw woning kunnen uw eigendommen zoals meubels, vloer of behang onbedoeld beschadigd raken. Dit kan komen door bijvoorbeeld brand, lekkage of diefstal. Een goede inboedelverzekering kan u een hoop financiële ellende en veel geregel besparen. We zetten wat belangrijke verzekeringstips voor u op een rij.Tip 1: een goede inboedelverzekering dekt meer dan alleen schade
Een goede inboedelverzekering is niet alleen belangrijk voor een schadevergoeding, maar regelt vaak ook de eerste opvang als uw woning niet meer bewoonbaar is door bijvoorbeeld brand-, storm- of waterschade.

Tip 2: verzeker ook uw eigen geplaatste keuken, badkamer, laminaat- of parketvloer
Heeft u in uw huurwoning een laminaat- of parketvloer gelegd? Of heeft u zelf een mooie keuken of badkamer geplaatst? Dan stijgt de waarde van uw inboedel. We raden u aan deze kostbare investeringen als ‘extra huurdersbelang’ mee te verzekeren. Mocht er dan schade aan deze zaken ontstaan, dan weet u dat ook deze gedekt is. Goed om te weten: de verzekering van uw verhuurder dekt deze kosten niet, omdat u de vloer, keuken en badkamer voor eigen rekening en risico heeft geplaatst.

Tip 3: bewaar bonnetjes
Zorg dat u van alles van wat u aanschaft of zelf heeft laten plaatsen, de aankoopnota’s of bonnetjes goed bewaart. Deze zijn vaak nodig om de waarde van de beschadigde spullen te bepalen. Bij schade keert uw inboedelverzekering volgens de polisvoorwaarden namelijk meestal de nieuwwaarde uit.
Tip 4: maak foto's bij schade
Is er sprake van schade? Maak foto’s en gooi de beschadigde spullen niet weg. De verzekeraar kan ernaar vragen.
Tip 5: ga altijd eerst naar uw eigen inboedelverzekeraar
Claim schade aan uw eigendommen altijd eerst bij uw eigen inboedelverzekering. Ook als uw verhuurder verantwoordelijk is voor de ontstane schade. In dat geval kan uw inboedelverzekeraar de schade (dagwaarde) op ons verhalen.
Vergoedt uw verzekering de schade niet? En vindt u dat uw verhuurder aansprakelijk is voor de schade? Dan kunt u als volgt een claim bij ons indienen:Vul het schadeformulier in op https://www.nester.nl/ik-huur/reparatie-en-onderhoud/schade-melden/

  • Vermeld op het formulier duidelijk welke schade u heeft en wat de oorzaak is
  • Voeg foto's van de schade, eventuele aankoopnota's van beschadigde spullen en andere bewijsstukken toe
  • Stuur ook de schriftelijke afwijzing van uw eigen inboedelverzekering mee, waarin staat dat zij de schade niet vergoeden. 

We beoordelen eerst of we de claim in behandeling nemen. Is uw verhuurder inderdaad aansprakelijk? Dan vergoeden we de daadwerkelijke schade tegen dagwaarde.

Meer informatie over de inboedelverzekering
Heeft u vragen? Stel deze gerust via wonen@nester.nl . Belt u liever? Neem dan contact op met ons via 077 - 476 77 77.