Reparatiemelding

Een fijn (t)huis heeft onderhoud nodig. Is er iets kapot? Neem dan contact met ons op. Check eerst wie er verantwoordelijk is voor het verhelpen van het probleem. Dat vindt u in de folder Reparaties van A tot Z
Meer informatie over het service-abonnement kunt u vinden op de pagina Service-abonnement. 

LET OP; wanneer u een reparatie via het online formulier heeft gemeld, dan wordt u teruggebeld door onze reparatieservice. Dit kan voor u een onbekend nummer zijn en begint met 045.

Reparatiemelding doorgeven

Via het formulier Reparatiemelding kunt u een reparatie melden.

Veel gevraagd over Reparatiemelding

Is er iets mis met uw centrale verwarming, airco of (mechanische) ventilatie?

Algemeen

Volta verhelpt storingen aan individuele cv-installaties, vloerverwarming, warmtepomp, mechanische ventilaties (mv), warmte-terugwinning (wtw), airco's en zonneboilers.

Wilt u  een reparatie melden?
Online: https://www.nester.nl/reparatie/

Telefonisch: Geef ons deze melding door via 077 - 476 77 77, kies optie 1.
Of neem rechtstreeks contact op met Volta Limburg via 088 - 027 88 88.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bent u niet tevreden over de reparatie? Neem dan contact op de aannemer die de reparatie heeft uitgevoerd. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Heeft uw verzoek spoed? Bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt. Neem dan contact met ons op via 077 - 476 77 77 (keuze 9). Buiten kantoortijden schakelen we u door met onze storingsdienst.

Ik heb een verstopping in mijn badkamer, keuken of toilet. Wie lost dit op?

Algemeen

Een kleine verstopping kunt u vaak zelf verhelpen. Bijvoorbeeld een gootsteen die niet goed doorloopt.

Tip om verstopping te voorkomen. Plaats een zeefje bij de afvoeren in bijvoorbeeld het aanrecht en de douchebak. Giet regelmatig kokend water met daarin soda opgelost door de gootsteen om de afvoer schoon te houden.

Is uw gootsteen echt verstopt?

Neem dan contact met ons op via 077 - 476 77 77 (keuze 9). Als u de verstopping zelf veroorzaakt heeft, dan betaalt u zelf de kosten voor ontstopping. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit.

Hoe kan ik problemen zoals een verstopping in mijn riool melden?

Algemeen

Neem contact met ons op via het telefoonnummer 077 - 476 77 77 (keuze 9).

Heeft de bewoner de verstopping zelf veroorzaakt? Dan betaalt de huurder zelf mee aan de kosten voor het ontstoppen. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit. De maximale kosten zijn €85.

Mijn riolering is verstopt. Wat kan ik zelf doen om dit te verhelpen?

Algemeen

Een kleine verstopping kunt u vaak zelf verhelpen. Bijvoorbeeld een gootsteen die niet goed doorloopt.

Tip om verstopping te voorkomen

Plaats een zeefje bij de afvoeren in bijvoorbeeld het aanrecht en de douchebak. Giet regelmatig kokend water met daarin soda opgelost door de gootsteen om de afvoer schoon te houden.

Is uw gootsteen echt verstopt?

Neem dan contact met ons op via 077 - 476 77 77 (keuze 9). Als u de verstopping zelf veroorzaakt heeft, dan betaalt u zelf de kosten voor ontstopping. Het ontstoppingsbedrijf beoordeelt dit.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

Buiten kantoortijden kunt u alleen spoedreparaties melden. Bel ons algemeen telefoonnummer 077 - 476 77 77 (keuze 9). U wordt dan met onze storingsdienst doorverbonden. Zij beoordelen of er met spoed actie moet worden ondernomen of dat het kan wachten. Voorbeelden van spoedmeldingen zijn grote lekkages, stroomuitval in de hele woning of als de verwarming het niet doet.

Ben ik verplicht om een rioolverzekering af te sluiten?

Algemeen

Nee, dat is niet verplicht.

Kan ik een rioolverzekering afsluiten bij jullie?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

We vertrouwen erop, dat onze aannemer het werk zo goed mogelijk uitvoert en op de afgesproken tijd aanwezig is. Natuurlijk kan het altijd voorkomen, dat er eens iets misgaat, bespreek dit dan eerst met de betreffende aannemer. Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de Contractbeheerder van Nester via het telefoonnummer 077 - 476 77 77.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Voor het verzetten van een afspraak kunt u met onze technische dienst contact opnemen via het telefoonnummer 077 - 476 77 77 (keuze 9).

Ik heb een brief gekregen van Nester dat er werkzaamheden uitgevoerd worden, maar de aangegeven datum komt mij niet goed uit.

Algemeen

Nester voert deze werkzaamheden niet zelf uit, maar heeft afspraken gemaakt met bedrijven die deze uitvoeren. In de brief die u heeft ontvangen staat altijd de aannemer vermeld en hoe u hen het beste kunt bereiken.

Ik heb afspraak met een aannemer, maar ik ben verhinderd. wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor contact de aannemer via onze reparatielijn. U kunt het algemene nummer van Nester bellen 077 - 476 77 77 keuze nummer 9.

Ik wil graag nieuwe deuren in mijn woning. Hoe kan ik dit regelen?

Algemeen

Binnendeuren worden niet standaard vervangen door Nester. Zijn de scharnieren stuk of versleten, dien dan een reparatieverzoek in. Dat kan via onze website https://www.nester.nl/reparatie/ of telefonisch via 077-476 77 77 keuze 9.

Tijdens verduurzamingswerkzaamheden kan het zijn dat de voordeur en-/ of achterdeur van de woning wel vervangen wordt. Dit is echter afhankelijk van de staat en of deze technisch nog in orde zijn. De aannemer die het verduurzamingsproject uitvoert beoordeelt dit.

Ik heb geen warm water in mijn woning, wat moet ik doen?

Algemeen

Defecte mengkraan
Het kan voorkomen dat er geen warm water komt uit een van de (meng)kranen in je woning. 
Komt er maar uit één mengkraan geen warm water en bij de andere wel, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij die ene kraan. Neem hiervoor contact op met onze reparatieservice via 077-4767777 keuze 9 of vul hier ons digitale reparatie melden formulier in.

Warmwatertoestel
Geen warm water in de woning hoeft echter niet altijd te liggen aan een defecte mengkraan. Dit kan ook liggen aan je warmwatertoestel zoals bijvoorbeeld een boiler, cv-ketel, combi ketel of close-in boiler. Als je het vermoeden hebt dat je geen warm water in je woning hebt door een defect aan het warmwatertoestel, neem dan contact op met onze reparatieservice via 077-4767777 keuze 9 of vul hier ons digitale reparatie melden formulier in.

Ik krijg van Nester een perilexaansluiting voor een elektrische kookplaat. Wie dopt de gasleiding af?

Algemeen

U neemt hiervoor contact op met onze reparatieservicedienst. Zij geven een aannemer opdracht om dit uit te voeren. Nester. Nester betaalt eenmalig de kosten.

Ik heb geen stroom in mijn woning, wat moet ik doen?

Algemeen

Is er geen stroom in je woning dan kan dit een paar redenen hebben. Hieronder leggen we uit welke dingen je zelf kunt controleren. 

Zekering uitgesprongen
Controleer in de meterkast of er een zekering/ stop of een aardlekschakelaar uitgesprongen is.

In de meterkast staat soms aangegeven welke ruimtes er achter welke zekering /groep zitten. De stop die gesprongen/doorgeslagen is, is te herkennen aan het veertje dat uit de zekering komt op de plek waar je eerder nog een gekleurd metalen plaatje zag.

Is er een zekering gesprongen, dan kan het zijn dat er overbelasting heeft plaatsgevonden door apparaten met veel vermogen. Schakel deze dan uit en vervang de zekering of zet het automaatknopje weer omhoog.

Aardlekschakelaar
Indien er een aardlekschakelaar uitspringt dan is er sprake van lekstroom. (lekstroom = wanneer de hoeveelheid stroom die de elektrische installatie in gaat groter is dan de stroom die er weer uitgaat) Dit kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld een elektrisch toestel of buitenverlichting. Probeer dit zelf op te sporen en zet de aardlekschakelaar weer omhoog.

Aanhoudende stroomstoring
Blijft de stroomstoring aanhouden dan kun je dit melden via onze reparatieservice. Neem contact op met onze reparatieservice via 077-4767777 keuze 9 of vul hier het digitale reparatie melden formulier in. 

Mocht blijken dat de storing aan een van jouw apparaten ligt dan woren de kosten doorbelast aan jou als bewoner.

Mijn reparatieverzoek is afgewezen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Een fijn (t)huis heeft onderhoud nodig. Als bewoner zorg je samen met ons voor het onderhoud van de woning. Als je ingediende reparatieverzoek afgewezen is door onze reparatieservice, dan kan dit ermee te maken hebben dat de reparatie door jou als bewoner opgelost moet worden of dat de reparatie onder het serviceabonnement valt.

Een reparatie die valt onder het serviceabonnement zal alleen opgelost worden als je een serviceabonnement bij Nester afgesloten hebt. Heb je geen serviceabonnement, dan dien je de reparatie zelf op te lossen.

Wil je een reparatie melden? Check dan eerst wie er verantwoordelijk is voor het verhelpen van het probleem. Dit kun je hier terugvinden in de folder “reparaties van A tot Z”. 

Ik heb stankoverlast in mijn woning. Wat kan ik hieraan doen?

Algemeen

Rioollucht
Als je een rioollucht ervaart in de woning adviseren we je alle sifons die aanwezig zijn in de woning na te lopen en indien nodig te vullen met water. Het kan namelijk zijn dat een sifon droog staat waardoor je te maken krijgt met stankoverlast. Het ruikt dan naar riool. In de meeste gevallen is een aantal uur na het vullen van de sifons de rioollucht verdwenen. Zet ramen en deuren tegen elkaar open zodat de stank uit de woning verdwijnt.

Ervaar je rioollucht op een plek waar geen sifon zit? Dien dan hier een reparatieverzoek in via ons digitale reparatie melden formulier of telefonisch via 077-476 77 77 keuze 9. 

Vuilnislucht
Tijdens warme dagen kan vuilnis in je afvalcontainer gaan broeien, dat vervolgens een vuilnislucht veroorzaakt. Zorg ervoor dat je het vuilnis goed opruimt en tijdig je afvalcontainer laat ledigen en schoonmaakt. Op die manier loop je minder risico op een vuilnislucht.

Ongedierte/ kadavergeur
Als stank in huis niet afkomstig is van de riolering of van buiten, dan is er een kans dat de stank toe te wijden is aan ongedierte in huis. Een kadavergeur ruik je wanneer er ergens in of onder het huis, boven het plafond of tussen de muren een dood dier ligt.

Als je last hebt van ongedierte in de woning of vermoeden hebt van een kadaver, neem dan zelf contact op met een ongediertebestrijder.

Het water in mijn woning moet afgesloten worden. Waar kan ik de hoofdkraan vinden?

Algemeen

De hoofdkraan bevindt zich in de meeste gevallen in de meterkast, naast de watermeter die zich vaak rondom de hoofdkraan bevindt. Je kunt de hendel van de hoofdkraan de andere kant opdraaien om deze te sluiten. De hendel staat dan haaks op de waterleiding.

Het is sterk aan te raden enkele kranen in huis even kort open te zetten na het afsluiten van de hoofdkraan. Zo weet je zeker dat er geen druk meer op de waterleidingen staat. Als er weer druk op de waterleidingen kan worden gezet dan draai je de hoofdkraan weer open, de richting van de hendel loopt dan weer met de waterleiding mee. Als de hoofdkraan voor langere tijd afgesloten geweest is, is het belangrijk om alle kranen in huis een paar minuten te spoelen door ze open te zetten. Dit voorkomt de kans op legionella.

Ik denk dat er illegaal stroom afgetapt wordt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het aftappen van stroom is strafbaar als diefstal (energiefraude).
Heb je het idee dat er stroom bij je wordt afgetapt, dan kun je dit melden via onze reparatieservicelijn dit kan met ons formulier reparatiemelding of neem contact op via 077- 474 77 77 keuze 9.
Er wordt dan een specialist gestuurd om te kijken of er inderdaad een stroomlek is.

Mijn zorgverlener krijgt de deur van mijn complex niet meer open met de toegangscode. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is er een toegangscodetableau bij de ingang van het complex aanwezig en lukt het de zorgverlener niet meer om binnen te komen met de toegangscode, dan kan jouw zorgverlener een mail sturen naar wonen@nester.nl

Wij zoeken dan uit wie de beheerder van het toegangscodetableau is en kunnen dan vaak de code aan de betreffende zorgverlener doorgeven. Heeft je woning een videofoon met deuropenerinstallatie, dan is de toegangsdeur ook vanuit je woning te openen.

Het zonnescherm aan mijn woning is defect, wat moet ik doen?

Algemeen

Is het zonnescherm aangebracht door Nester, dan zorgen wij voor het onderhoud. Dit is ook het geval  als de woning aan je is opgeleverd met het zonnescherm.  In dat geval kun je een reparatieverzoek indienen via onze website. Heb je het scherm zelf aangebracht of overgenomen van de vorige bewoner dan moet je zelf voor het onderhoud en/of de reparatie zorgen.  

In mijn complex zijn de lampen van de algemene ruimte vervangen. Hoe werkt dit? Waarom is dat gedaan en wat is er anders?

Algemeen

Deze nieuwe verlichting is anders dan je gewend bent, zo gaan deze lampen wel tien jaar mee.

Het plaatsen van de verlichting bestaat uit twee stappen; het plaatsen van de verlichting en het inregelen van de verlichting. Bij het inregelen wordt er rekening gehouden met tijdstippen dat de verlichting brandt maar ook met beweging. Als er geen beweging is, brandt de lamp minder fel dan wanneer er wel beweging wordt gedetecteerd. Hiermee besparen we kosten.

Het inregelen zou binnen 2 maanden na het plaatsen afgerond moeten zijn. Merk je dat dit niet zo is, neem dan contact op met de reparatieservice

Ik ruik gas in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als je een gaslucht in je woning ruikt, dan is het belangrijk dat je hier onmiddellijk een melding van maakt bij onze reparatieservice via telefoonnummer 077-476 77 77 keuze 9. De reparatieservice zal jouw melding met de hoogste prioriteit behandelen. 

Wat je vervolgens zelf nog kunt doen is alle ramen en deuren openzetten en als dat veilig is de gaskraan dichtdraaien. Ga vervolgens naar buiten en wacht tot er hulp komt. 

Verwarmingsbuis is bevroren, wat nu?

Algemeen

Bij een bevroren leiding kun je contact opnemen met Nester 077 - 476 77 77, kies optie 9. Je kunt ook zelf iets doen: Sluit de watertoevoer om verdere schade te voorkomen. Om de leiding te ontdooien kun je een haardroger, een warme handdoek of warmtelamp gebruiken om de bevroren leiding te ontdooien. Je kunt ook de ruimte waarin de pijp zich bevindt langzaam verwarmen, bijvoorbeeld met de verwarming, of een elektrische kachel. Let op: Zet de verwarming ’s nachts op 15 graden om bevroren leidingen te voorkomen en om stookkosten te verminderen.