Betalingsregeling

Het kan een keer voorkomen dat je de huur niet op tijd kunt betalen. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op. Wij willen je graag helpen om een huurachterstand te voorkomen of in te halen. Hiervoor kunnen wij bijvoorbeeld een betalingsregeling met je afspreken.   

Als je de huur niet betaalt of je houdt je niet aan de betalingsregeling dan sturen wij een herinnering en gaan we je bellen. Natuurlijk gaan we je dan vragen om de huur alsnog nog te betalen. Maar we vragen ook waarom je nog niet hebt gereageerd en nog niet hebt betaald.  

Bij uitblijven van betaling en het ontbreken van contact dan schakelen wij een deurwaarder in om de achterstallige huur te incasseren. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening. 

Heb je meer hulp nodig bij het regelen van je financiën?  Kijk in de zijbalk op deze pagina wat jouw gemeente voor je kan betekenen en welke voorzieningen er mogelijk zijn. 

Heb je moeite met rondkomen?

Met de VoorzieningenWijzer weet je welke toeslagen en/of regelingen voor jou gelden en of je wel de best passende energieleverancier en zorgverzekering hebt. 
Tijdens een persoonlijk gesprek (gratis én vrijblijvend) wordt er gekeken wat er voor jóu geldt. Ga naar www.datgeldtvoormij.nl.

Inwoners van gemeente Roermond en Echt-Susteren kunnen daar meteen een adviesgesprek aanvragen. Inwoners van gemeente Beesel kunnen contact opnemen met de gemeente voor hulp.

Veel gevraagd over Betalingsregeling

Heb ik een huurachterstand of openstaande vordering en kan ik hier een betalingsregeling voor afspreken?

Algemeen

Als je een achterstand hebt, ontvang je van Nester betalingsherinneringen.
Wil je de huidige stand weten of een betalingsregeling maken? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77..

Ik ben door Nester aangemeld bij de gemeente voor vroeg signalering. Waarom is dit?

Algemeen

Als je een huurachterstand hebt, dan meldt Nester je aan bij de gemeente voor vroeg-signalering. Met deze stap willen wij onze bewoners een helpende hand bieden om meer huurachterstand te voorkomen en op tijd hulp te kunnen bieden bij geldzaken

De gemeente neemt naar aanleiding van deze melding contact met je op en doet vrijblijvend een hulpaanbod.

 Het melden van een achterstand bij de Gemeente is een wettelijke verplichting voor ons als woningcorporatie.

Op welke manier kan ik mijn betalingsregeling betalen of eerder aflossen?

Algemeen

In de bevestigingsbrief van de betalingsregeling staat op welke manier en wanneer de termijnen betaald moeten worden. Weet je niet meer wat er is afgesproken of wil je de betaalwijze aanpassen? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77.

Eerder of extra aflossen?
Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. Dan verwerken wij het extra betaalde bedrag met je betalingsregeling.

Ik heb een betalingsregeling met jullie afgesproken maar ik kan deze niet nakomen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Graag gaan wij hierover met je in gesprek. Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. Dan bespreken we samen met jou hoe  we je kunnen helpen.