Huur betalen

Als je een woning van ons huurt, betaal je maandelijks de huur. Je betaalt de huur vóór de komende maand of uiterlijk op de eerste van de maand. Je kunt op verschillende manier betalen:  

Automatische incasso 

Wij kunnen je huur maandelijks afschrijven. Vul hiervoor het formulier sepa machtiging in. Afschrijven vindt altijd plaats op de eerste van de maand. Het voordeel hiervan is dat je niet zelf eraan hoeft te denken om de huur op tijd te betalen.  

Betaalverzoek per brief 

Je ontvangt dan iedere maand een brief met het verzoek om de huur van de komende maand te betalen. Staat jouw postvoorkeur op e-mail dan ontvang je in deze brief een ideal- betaallink. Heb je als postvoorkeur per post, dan ontvang je deze brief op papier met het verzoek de huur handmatig op NL17 RABO 0143 6039 81 ten name van Stichting Nester onder vermelding van het betalingskenmerk uit de brief.   

Betalen op kantoor

Als je naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kun je deze per pin voldoen. Het is helaas niet mogelijk om de huur contant te betalen. 

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe kan ik geld terugkrijgen van Nester als ik nog een bedrag tegoed heb of de huur per ongeluk dubbel heb betaald?

Algemeen

Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. Dan kijken wij dit voor je na en maken wij het bedrag over op het bij ons bekende rekeningnummer.

Als je een vergoeding krijgt of de huur dubbel hebt betaald, verrekenen we dit met openstaande bedragen voordat we het uit-of terugbetalen.

De wijziging van een bankrekeningnummer moet je altijd schriftelijk doorgeven, Je kunt een e-mail sturen naar wonen@nester.nl. Vermeld het nieuwe én het oude rekeningnummer samen met je adres.

Hoe kan ik automatische incasso van mijn huur starten, stoppen of wijzigen?

Algemeen

Starten met automatische incasso
De huur wordt altijd op de eerste van de maand geïncasseerd.
Je kunt een SEPA machtigingsformulier downloaden en printen. Stuur het ingevulde formulier vervolgens naar Nester toe.

Wijzigen van de automatische incasso
Dan kun je een nieuw invullen of een ondertekende mail sturen naar wonen@nester.nl waarin je aangeeft: je naam, adres, huidige rekeningnummer en je nieuwe rekeningnummer. Op dit verzoek passen wij je rekeningnummer aan.

Stopzetten van de automatische incasso
Stuur een ondertekende mail naar wonen@nester.nl waarin je je naam en adres aangeeft en per wanneer de incasso stopt.

 Na verwerken van de incasso ontvang je altijd een schriftelijke bevestiging.

Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Betaal je via automatische incasso?
Dan kun je een nieuw SEPA machtigingsformulier invullen en retour sturen.

Betaal je niet via incasso maar verwacht je een uitbetaling van Nester? Stuur dan een e-mail naar wonen@nester.nl met zowel het oude als het nieuwe rekeningnummer. Vergeet niet je adres te vermelden.
 

 

Hoe en wanneer kan ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur betaal je vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand. Je kunt op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
Wij schrijven de huur elke maand automatisch af. Vul hiervoor het SEPA machtigingsformulier in. De afschrijving gebeurt altijd op de eerste van de maand.

Betaalverzoek per brief
Je krijgt elke maand een brief met het verzoek om de huur voor de volgende maand te betalen. Als je postvoorkeur e-mail is, ontvang je een brief met een iDEAL-betaallink.
Als je postvoorkeur per post is, krijg je een papieren brief. Hierin staat het verzoek om de huur handmatig over te maken naar ons NL17 RABO 0143 6039 81, met vermelding van het betalingskenmerk uit de brief. Je kunt ook gebruik maken van de QR-code in de brief.

Betalen op kantoor
Je kunt de huur ook op ons kantoor betalen met je pinpas. Het is helaas niet mogelijk om contant te betalen.

Is de huurbetaling goed ontvangen door Nester?

Algemeen

Op je bankafschrift kun je zien of de huur goed is afgeschreven. Twijfel je? Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77.
3 werkdagen na je betaling kunnen wij voor je inzien of deze goed verwerkt is.

Ik heb de huur zelf overgemaakt, maar ik krijg een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het kan zijn dat je betaling en de herinnering elkaar gekruist hebben. Als dat zo is, kun je de herinnering negeren. Zorg ervoor dat de huur altijd voor de eerste van de maand betaald is.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Zorg er dan voor dat je bij je overboeking aangeeft om welke maanden het gaat. Betaal je met automatische incasso? Dan moet je deze wel (tijdelijk) stopzetten.

Mag iemand anders namens mij de huur naar jullie overmaken?

Algemeen

Jazeker, zorg wel dat je naam en adresgegevens vermeld zijn bij de betalingsomschrijving.
Overmaken kan naar ons Stichting Nester NL17 RABO 0143 6039 81.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso maar ik had niet voldoende geld op mijn rekening staan. De huur is niet afgeschreven. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heb je inmiddels wel genoeg saldo op je rekening?
Maak dan de huur over naar t.n.v. Nester onder vermelding van je adres.

Heb je onvoldoende saldo op jouw rekening?
Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. en wij zoeken samen naar een passende oplossing.

Ik ben het niet eens met het bedrag wat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op via wonen@nester.nl of 077 - 476 77 77. voor uitleg over de afschrijving.

Ben je het niet eens?
Dan kun je het bedrag storneren (terugvragen) bij je eigen bank.

.

Ik heb mijn huur via iDEAL betaald. Hoe kan ik zien dat jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Algemeen

Je kunt bij betaling via iDEAL vragen om een bevestiging van deze betaling.

Ik krijg geld terug maar het geld is naar het verkeerde rekeningnummer gestort.

Algemeen

Wat vervelend dat dit verkeerd is gegaan. Neem hiervoor contact op met Nester Nester om dit recht te zetten.

Is je bankrekeningnummer gewijzigd?
Geef dit altijd schriftelijk aan ons door Je kunt een e-mail sturen naar wonen@nester.nl. Vermeld het nieuwe én het oude rekeningnummer samen met je adres.

Ik wil mijn huur via iDEAL betalen maar er gaat iets mis. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact op met je bank.

Ik heb een machtigingsformulier gestuurd voor automatische incasso, maar de huur is niet geïncasseerd. Wat is er aan de hand?

Algemeen

Na het verwerken van je machtiging ontvang je altijd een schriftelijke bevestiging

Heb je een brief ontvangen dat de machtiging verwerkt is? 
Dan staat in deze brief vanaf welke maand de incasso start en of je deze maand nog handmatig moet overmaken.

Heb je nog geen brief ontvangen?
Dan is de incasso nog niet verwerkt. De huur moet dan nog handmatig betaald worden.