Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt. De huur betaalt u maandelijks vooruit. U kunt op verschillende manier betalen:

  1. Per automatische incasso. De huur wordt dan automatisch aan ons overgemaakt. Vul het formulier Machtiging automatische incasso in.
  2. U maakt zelf elke maand de huur over op rekeningnummer: NL17RABO0143603981 onder vermelding van uw adres of vhe-nummer.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via 077 - 476 77 77. Of stuur een e-mail naar wonen@nester.nl. We kijken graag samen met u naar een oplossing. Hoe eerder u aan de bel trekt, hoe beter wij u kunnen helpen. 

Als u wacht met contact opnemen, dan lopen uw schulden op. Bijvoorbeeld door incassokosten of kosten voor een deurwaarder.

Ik krijg nog geld van Nester. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Neem contact met ons op via het telefoonnummer 077 - 476 77 77. Dan zullen wij de huur terugstorten.

Ik heb de huur zelf naar jullie overgemaakt maar ik ontvang nu een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het kan zijn dat uw betaling en het versturen van de herinnering zich gekruist heeft. Wanneer dit het geval is kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen. Houd er rekening mee dat de huur telkens voor de 1e van elke maand betaald is.

Hoe kan ik mijn huur zelf overmaken?

Algemeen

U kunt de huur overmaken op NL17RABO0143603981 ten name van Stichting Nester onder vermelding van adres of vhe-nummer.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Dat is mogelijk. Dit kan alleen per pinbetaling; uit veiligheidsoverwegingen. We willen u erop wijzen dat het betalen van de huur via automatische incasso de makkelijkste manier is om uw huur te betalen. Op deze manier wordt de huur elke maand op tijd betaalt en hoeft u zich daar niet druk over te maken. Download het formulier Machtiging automatische incasso en stuur het naar ons toe. 

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Kiest u voor acceptgiro, dan krijgt iedere maand een factuur.

Naar welk rekeningnummer kan ik de huur overmaken?

Algemeen

U kunt de huur overmaken op NL17 RABO 0143 6039 81 ten name van Stichting Nester onder vermelding van adres of vhe-nummer.

Welke gegevens vermeld ik bij de overboeking van mijn huurbetaling?

Algemeen

U vermeldt uw adres of het VHE/Contractnummer. Ons rekeningnummer is ten name van Stichting Nester.

Ik heb mijn huur via iDEAL betaald. Hoe kan ik zien dat jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Algemeen

U kunt bij betaling via iDEAL vragen om een bevestiging van deze betaling.

Mag iemand anders namens mij de huur naar jullie overmaken?

Algemeen

Jazeker, wel graag uw adresgegevens vermelden of het VHE/Contractnummer.

Kan ik mijn huur via iDEAL betalen?

Algemeen

Wanneer u de huurnota per digitale post ontvangt kunt u met iDEAL betalen.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, uit veiligheidsoverwegingen worden geen contante betalingen geaccepteerd.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Zorg er dan voor dat u bij uw overboeking aangeeft om welke maanden het gaat. Betaalt u met automatische incasso? Dan moet u deze wel (tijdelijk) stopzetten.

Ik wil mijn huur via iDEAL betalen maar er gaat iets mis. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact op met uw bank.

Mag ik mijn huur nĂ¡ de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

De huur wordt via automatische incasso altijd op de 1e van de maand afgeschreven. Vul het formulier Automatische incasso in.

Ik heb een aanmaning ontvangen en weet niet welke factuur dit betreft. Kan ik de factuur nogmaals ontvangen?

Algemeen

Om een factuur nogmaals te ontvangen, kun je contact met ons opnemen.  Je kunt ons hiervoor bellen 077 - 476 77 77 of stuur ons een e-mail wonen@nester.nl met het gewenste factuurnummer.